Monday, June 2, 2014

Himlen är rosa och jag drömmer om gröna trägolv

Ny fantastisk junidag, vi är lediga hela veckan. Jobbar på med vårt lilla sommarhus, som växer och blir lite större, men fortfarande litet.  Jag scrollar Pinterest upp och ner på inspiration. Egentligen vet jag nog precis hur jag vill göra. Ska våga lite mer färg än hemma. Får se om vi vågar måla golvet i badrummet grönt.

Solen går precis ner och molnen är rosa. Till Cancerfonden samlade vi ihop 3500kr. Tack, innerligt tack, till alla som handlade och därmed bidrog!

Och bilden, har inte så mycket med något att göra, men en bild ville jag ha och helst en egen. Och den här blev det, från vårt sovrum. Godnatt nu!

10 comments :

  1. Åh vilken underbar bild då! ❤️ Vi har bestämt oss för skog i sovrummet minsann. På alla väggar. :) Tror det blir fint.

    Vilken dröm att få inreda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja! Kan inte tänka mig något rum som det passar bättre med skog i än sovrummet. Så rofyllt och vackert. Blir det samma skog som vi har eller någon annan?

      Delete
  2. ... ett sommarhus. Då kan man ta i lite extra med färg & vackra tapeter. Som grönt golv. Dörrar med extra mycket färg. :) Gult, rött, blått. Sånt man inte vågar annars. :)

    Jag drömmer om att måla om huset och ladan. Till det gula eller mintgröna/blåa dörrar. Knasig man är...

    Kramar!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Precis så tänker jag! Såg dina färgglada dörrar på Pinterest :) hade ju blivit dösnyggt hos er! Våga! Puss!

      Delete
  3. heja! Så himla bra med insamlingen!
    Och torpet.... låter h e l t underbart! Spännande att se vad det blir! Kul att få testa lite mer än man oftast vågar hemma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, vi älskar det. Litet med härligt, hoppas jag det blir :)

      Delete
  4. Alltså. Bilden har med allt att göra. Bara för att den är så fin. Då har den ju med allt att gör, eller hur ;)?!

    ReplyDelete
  5. Vet du... jag ska måla sovrumsgolvet i grönt.. så lustigt =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men wow! Så häftigt! Hoppas jag får se sen ;)

      Delete